W Warszawie mam mechanika, który robi wymianę za około 200 zł. Trwa to około godziny do półtorej..
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Koledzy bo ja tu czegoś nie czaje....
Kolega Leonn podaje 4000obr-140km/h
po wymianie na zębatki 0.74, ale tak podobnie to ja mam obecnie....
przy 4000obr-132km/h a 4200obr-140km/h
więc zysk 200obr to bezsensowna robota wg mnie.
Jak już to wymiana na takie koła co podał kolega Pejo 3600 obr/min - 144 km/h.
Mój licznik zawyża o ok 2-3km/h w gps,
Jutro może uda mi się sprawdzić podo vcds prędkość kół z abs bo nie pomyślałem o tym nawet.
u mnie fabrycznie FVH skrzynia; (należy odjąć 2km/h od pomiarów, wg etka to 0.84 )
2100obr - 70km/h
2400obr - 80km/h
3000obr - 100km/h
36000br - 120km/h
4000obr - 135km/h
4200obr - 140km/h
4800obr - 160km/h
5400obr - 180km/h
Komentarz
-
-
dexter23pl, sprawdź w całym wątku co leonn pisał dokładnie o prędkości przy 4000 obr/min. Przed zmianą było 131 km/h a po zmianie 147 km/h (obie prędkości według wskazań licznika). Teraz oblicz sobie różnicę prędkości.
W tym wątku omawiana jest zmiana przełożeń w skrzyni LVN (prawie wszystkie O2T 1.6 MPI były z tą skrzynią). Zmiany jakie daje ta modyfikacja są opisane tylko dla tej skrzyni.
Zamieszczone przez dexter23plKoledzy bo ja tu czegoś nie czaje....
Komentarz
-
-
"Pejo" Zgadza się . ale z tego co widzę to prędkość jest taka sama.
Dziś sprawdziłem wg abs i licznik mi zawyża o ok 2-3km.
czyli też mam przy 4000tys/obr 132km/h
A 147km/h to wskazanie z licznika a u niego jak napisał z abs to 140km/h więc....
wnioskuję że poprzednio kolega "leonn" 131km/h na liczniku a faktycznie wg abs 125km/h ?
czyli po zmianie kół zysk 15km/h?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dexter23plwnioskuję że poprzednio kolega "leonn" 131km/h na liczniku a faktycznie wg abs 125km/h ?
czyli po zmianie kół zysk 15km/h?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejoPrzed zmianą było 131 km/h a po zmianie 147 km/h (obie prędkości według wskazań licznika).
Zamieszczone przez dexter23pl131km/h na liczniku a faktycznie wg abs 125km/h ?
Zamieszczone przez dexter23plczyli po zmianie kół zysk 15km/h?
pejo, zrobił rozpiske prędkości po zmianie na 0.74 bo to On pierwszy tą opeacje na LVN zrobił;
Zamieszczone przez pejo3000 obr/min - 110 km/h
3500 obr/min - 125 km/h
4000 obr/min - 145 km/h
4500 obr/min cos kolo 160-162 km/h.
Zamieszczone przez dexter23plu mnie fabrycznie FVH skrzynia
Komentarz
-
-
Sprawdziłem pomiar prędkości wg ASB i licznik zawyża o ok 2-3km/h .
sprawdziłem na aplikacji gps w telefonie oraz na zwykłym urządzeniu z automapą.
Synchronizator 5 biegu wg etka to 02T311241F oraz info że pierścień do niego 02T311269G.
Myslę że w moim przypadku najlepiej było by zdobyć koła od GJD/HHN.
A da się z jakiegoś wzoru obliczyć jakie przełożenie było by na zębatkach np 38/49 jeśli obecnie mam 39/48 ?
Komentarz
-
-
Koledzy bo zgłupiałem. albo ja nie czaje albo jest błąd w etka.
Na powyższym poscie zamieściłem zdjęcia dwa.
z nich wynika że dla innego przełożenia sa inne wałki główne.
I teraz te rysunki przeczą temu co jest na nich narysowane.
wałek napędowy z=11+22 FVH,GJC,GJD,HHN.
wałek napędowy z=13+21 FXQ,HFP,
więc dlaczsego takie same koło jest dla skrzyni FVH, FXQ,HFP ? podobnie jest na drugim zdjęciu
:shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejoLiczby przy wałkach napędowych oznaczają liczbę zębów (przełożenie) dla koła 1 biegu i 2 biegu.
Koła 5 biegu nie są nacinanena wałku, tak jak 1 i 2 bieg, dlatego mogą być różne koła 5 biegu dla takiego samego wałka napędowego
jednak stosowanie do mnie kół 0.71 z obecnych 0.81 jest bezsensu... zysk przy 3000obr ok 15km/h.
musze szukać 0.67 lub coś około 0.67 a 0.70
wg strony http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html
i wpisaniu przełożenia głównej przekładni przy 0.71 miałbym ok 112km/h z obecnych 97km/h.
a przy 0.67 prędkość wynosi 117km/h czyli w końcu było by normalnie....
[ Dodano: Czw 24 Gru, 15 22:14 ]
Zamieszczone przez pejoZamieszczone przez leonnZamieszczone przez pejoteraz jest 0.67
z jakiej skrzyni od czego je wyciągałes? ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pejoZamieszczone przez dexter23plpejo a drugie koło jakie ma oznaczenie?
z jakiej skrzyni od czego je wyciągałes? ...
Zamieszczone przez leonn02T31158Q i 02T311361C
Podejrzewam że cena kosmos....
Czy dobrze myślę że przy odkręcaniu dekla wycieknie olej?
Komentarz
-
-
Zrobiłem podsumowanie w formie tabeli prędkość-obr/min dla skrzyni biegów JHT z przełożeniem głównym 4,533 dla oryginalnej 5-tkii 0,813, 0,74 oraz 0,67. Kalkulacja zrobiona dla kół 205/55/R16 na stronie: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html. Czwórka z przełożeniem 0,975.
W drugiej tabeli spadek RPM przy zmianie poszczególnych biegów przy 3000obr/min dla 3-ech wariantów 5-tki.Ostatnio edytowany przez groochas; 13214.Była O1, 1,9tdi 144 km, 308nm
Komentarz
-
Komentarz