Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    W Warszawie mam mechanika, który robi wymianę za około 200 zł. Trwa to około godziny do półtorej..

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez czernobyl
      powoli dojrzewam do upgrade, ale jeszcze nie wiem, czy mnie obecnie stać
      czernobyl,bierz te trybka od pejo póki je jeszcze ma :wink:

      Komentarz


      • #78
        Witam wszystkich a ja chcę zmienić skrzynię 5 na 6 biegową w Octavii I 1,8 T 2003r-czy znacie kogoś kto może to zrobić i czy jedna pasuje w miejsce drugiej

        Komentarz


        • #79
          Koledzy bo ja tu czegoś nie czaje....
          Kolega Leonn podaje 4000obr-140km/h
          po wymianie na zębatki 0.74, ale tak podobnie to ja mam obecnie....
          przy 4000obr-132km/h a 4200obr-140km/h
          więc zysk 200obr to bezsensowna robota wg mnie.
          Jak już to wymiana na takie koła co podał kolega Pejo 3600 obr/min - 144 km/h.

          Mój licznik zawyża o ok 2-3km/h w gps,
          Jutro może uda mi się sprawdzić podo vcds prędkość kół z abs bo nie pomyślałem o tym nawet.

          u mnie fabrycznie FVH skrzynia; (należy odjąć 2km/h od pomiarów, wg etka to 0.84 )
          2100obr - 70km/h
          2400obr - 80km/h
          3000obr - 100km/h
          36000br - 120km/h
          4000obr - 135km/h
          4200obr - 140km/h
          4800obr - 160km/h
          5400obr - 180km/h




          Komentarz


          • #80
            dexter23pl, sprawdź w całym wątku co leonn pisał dokładnie o prędkości przy 4000 obr/min. Przed zmianą było 131 km/h a po zmianie 147 km/h (obie prędkości według wskazań licznika). Teraz oblicz sobie różnicę prędkości.
            W tym wątku omawiana jest zmiana przełożeń w skrzyni LVN (prawie wszystkie O2T 1.6 MPI były z tą skrzynią). Zmiany jakie daje ta modyfikacja są opisane tylko dla tej skrzyni.

            Zamieszczone przez dexter23pl
            Koledzy bo ja tu czegoś nie czaje....
            Bo to nie o Twojej skrzyni :P

            Komentarz


            • #81
              "Pejo" Zgadza się . ale z tego co widzę to prędkość jest taka sama.
              Dziś sprawdziłem wg abs i licznik mi zawyża o ok 2-3km.
              czyli też mam przy 4000tys/obr 132km/h

              A 147km/h to wskazanie z licznika a u niego jak napisał z abs to 140km/h więc....
              wnioskuję że poprzednio kolega "leonn" 131km/h na liczniku a faktycznie wg abs 125km/h ?
              czyli po zmianie kół zysk 15km/h?

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez dexter23pl
                wnioskuję że poprzednio kolega "leonn" 131km/h na liczniku a faktycznie wg abs 125km/h ?
                czyli po zmianie kół zysk 15km/h?
                Na 2 stronie tego wątku leonn zrobil rozpiske co 200-300 obr/min i pisal o wskazaniach z licznika. Czy przy 131 km/h na liczniku miał faktycznie 125 km/h? - tego nie pisał i ja też tego nie wiem.

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez pejo
                  Przed zmianą było 131 km/h a po zmianie 147 km/h (obie prędkości według wskazań licznika).
                  Jest tak jak pisze pejo


                  Zamieszczone przez dexter23pl
                  131km/h na liczniku a faktycznie wg abs 125km/h ?
                  Tak, rzeczywista prędkość skrzyni LVN prz 4ts.obr na ori zębatce 5biegu jest 125km/h.
                  Zamieszczone przez dexter23pl
                  czyli po zmianie kół zysk 15km/h?
                  Tak, 15km w góre i 500obr w dół.



                  pejo, zrobił rozpiske prędkości po zmianie na 0.74 bo to On pierwszy tą opeacje na LVN zrobił;
                  Zamieszczone przez pejo
                  3000 obr/min - 110 km/h
                  3500 obr/min - 125 km/h
                  4000 obr/min - 145 km/h
                  4500 obr/min cos kolo 160-162 km/h.
                  Powyższe prędkości to wskazania licznika od których trzeba odjąć 5-6km i mamy rzeczywisą prędkość jaką sie poruszamy


                  Zamieszczone przez dexter23pl
                  u mnie fabrycznie FVH skrzynia
                  Dziwne troche masz te pomiary prędkości :roll: bo przełożenie główne i przełożenie 5 biegu masz identyczne jak w naszych LVN. A sprawdzałeś na innym gpsie lub na radarach? Jaki nr części w Etce ma synchronizator 5biegu w FVH?

                  Komentarz


                  • #84
                    Sprawdziłem pomiar prędkości wg ASB i licznik zawyża o ok 2-3km/h .
                    sprawdziłem na aplikacji gps w telefonie oraz na zwykłym urządzeniu z automapą.
                    Synchronizator 5 biegu wg etka to 02T311241F oraz info że pierścień do niego 02T311269G.

                    Myslę że w moim przypadku najlepiej było by zdobyć koła od GJD/HHN.
                    A da się z jakiegoś wzoru obliczyć jakie przełożenie było by na zębatkach np 38/49 jeśli obecnie mam 39/48 ?

                    Komentarz


                    • #85
                      38/49=0,7755
                      39/48=0,8125
                      Powinieneś szukać raczej 35/50, 35/52, lub 37/52. A przypuszczam, że i 37/50 w Twoim przypadku też przyniesie oczekiwany efekt. :wink:

                      Komentarz


                      • #86
                        Koledzy bo zgłupiałem. albo ja nie czaje albo jest błąd w etka.
                        Na powyższym poscie zamieściłem zdjęcia dwa.
                        z nich wynika że dla innego przełożenia sa inne wałki główne.
                        I teraz te rysunki przeczą temu co jest na nich narysowane.

                        wałek napędowy z=11+22 FVH,GJC,GJD,HHN.
                        wałek napędowy z=13+21 FXQ,HFP,
                        więc dlaczsego takie same koło jest dla skrzyni FVH, FXQ,HFP ? podobnie jest na drugim zdjęciu
                        :shock:

                        Komentarz


                        • #87
                          Liczby przy wałkach napędowych oznaczają liczbę zębów (przełożenie) dla koła 1 biegu i 2 biegu.
                          Koła 5 biegu nie są nacinanena wałku, tak jak 1 i 2 bieg, dlatego mogą być różne koła 5 biegu dla takiego samego wałka napędowego

                          Komentarz


                          • #88
                            Zamieszczone przez pejo
                            Liczby przy wałkach napędowych oznaczają liczbę zębów (przełożenie) dla koła 1 biegu i 2 biegu.
                            Koła 5 biegu nie są nacinanena wałku, tak jak 1 i 2 bieg, dlatego mogą być różne koła 5 biegu dla takiego samego wałka napędowego
                            witam witam....
                            jednak stosowanie do mnie kół 0.71 z obecnych 0.81 jest bezsensu... zysk przy 3000obr ok 15km/h.
                            musze szukać 0.67 lub coś około 0.67 a 0.70
                            wg strony Link
                            i wpisaniu przełożenia głównej przekładni przy 0.71 miałbym ok 112km/h z obecnych 97km/h.
                            a przy 0.67 prędkość wynosi 117km/h czyli w końcu było by normalnie....

                            [ Dodano: Czw 24 Gru, 15 22:14 ]
                            Zamieszczone przez pejo
                            Zamieszczone przez leonn
                            Zamieszczone przez pejo
                            teraz jest 0.67
                            Które zębatki założyłeś?
                            Założyłem koło 02T311158Q. Nie sprawdzałem liczby zębów ale narazie jeździ. Także prawdopodobnie błąd w ETKA.
                            pejo a drugie koło jakie ma oznaczenie?
                            z jakiej skrzyni od czego je wyciągałes? ...

                            Komentarz


                            • #89
                              Zamieszczone przez dexter23pl
                              pejo a drugie koło jakie ma oznaczenie?
                              z jakiej skrzyni od czego je wyciągałes? ...
                              Zamieszczone przez leonn
                              02T31158Q i 02T311361C
                              Te koła zębate założyłem, a wziąłem je nowe z ASO.

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez pejo
                                Zamieszczone przez dexter23pl
                                pejo a drugie koło jakie ma oznaczenie?
                                z jakiej skrzyni od czego je wyciągałes? ...
                                Zamieszczone przez leonn
                                02T31158Q i 02T311361C
                                Te koła zębate założyłem, a wziąłem je nowe z ASO.
                                Bardzo dziękuję :P
                                Podejrzewam że cena kosmos....
                                Czy dobrze myślę że przy odkręcaniu dekla wycieknie olej?

                                Komentarz


                                • #91
                                  Cena ok. 800-900 zl za sztuke.
                                  Po zdjeciu dekla troche oleju wycieknie. Tak okolo 0.5 litra.

                                  Komentarz


                                  • #92
                                    pejo, Podałbyś namiary na mechanika w Warszawie co ogarnia taki zabieg?

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      troyanek, sprawdź pw

                                      Komentarz


                                      • #94
                                        Zrobiłem podsumowanie w formie tabeli prędkość-obr/min dla skrzyni biegów JHT z przełożeniem głównym 4,533 dla oryginalnej 5-tkii 0,813, 0,74 oraz 0,67. Kalkulacja zrobiona dla kół 205/55/R16 na stronie: Link. Czwórka z przełożeniem 0,975.

                                        W drugiej tabeli spadek RPM przy zmianie poszczególnych biegów przy 3000obr/min dla 3-ech wariantów 5-tki.
                                        Załączone pliki
                                        Ostatnio edytowany przez groochas; 13214.
                                        Była O1, 1,9tdi 144 km, 308nm

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Na czeskich stronach pojawił się fajny artykuł :
                                          Prodloužili jsme převody u Octavie 1.6 MPI: Snížila se spotřeba? A co dynamika? | auto.cz

                                          Ekonomicznie uzasadniona przebudowa skrzyni - piątego biegu.



                                          tapatalk

                                          OII sprzedana


                                          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                          Komentarz


                                          • #96
                                            Przecież to jest dokładnie to samo co w Naszym temacie, czyżby Czesi tu byli?

                                            A powiem więcej, My rozkminiliśmy też przełożenie 0,67

                                            Komentarz


                                            • #97
                                              ma ktoś na sprzedaż zestaw żeby przerobić skrzynię na 0,74 mam teraz JHT?

                                              Komentarz


                                              • #98
                                                Marcin_med sprawdź PW

                                                Komentarz


                                                • #99
                                                  pejo masz jeszcze coś na zbyciu?



                                                  Ps. 0,67 mnie interesuje w rozsądnej cenie

                                                  Komentarz


                                                  • oprócz leonn i pejo ktoś jeszcze modyfikował skrzynię?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X